שתי הוראות-קבע / דוד אבידן – לאב לואוף, ככר של פירות יבשים ואגוזים מבית הקפה צוקר

Zucker (80 of 132)-20140406

Fullscreen capture 06042014 233206.bmp

 בצוקר, בית הקפה של זהר, שעל רחוב תשע בין השדרה ה-1 ל-A, אין שלטים על המאפים השונים שמדגמנים בויטרינה המהפנטת פיתוי מאופק ומסוגנן. מי שרוצה לדעת מה כל דבר יצטרך לשאול. זהר מספרת שיש כאלו שנבהלים כל כך מהצורך באינטראקציה מילולית שהם עושים אחורה פנה. בילינו שני בקרים ביחד במטבח של בית הקפה האיסט וילג'י וצילמנו מתכון אחד מעולה. זהר יצרה בית קפה שהוא סלון נינוח ומואר שמגישים בו מאפים שנאפים במקום, קפה משובח, ובעיקר נחת ואנושיות. השיחות שלנו נעו לאורך ולרוחב ולעומק של החוויה של ישראליוּת-אמריקאית, או אמריקאיוּת-ישראלית. ואולי פשוט של החוויה האנושית בניו יורק שהטכנולוגיה קצת סובבה לה את הראש. כשיצאתי חזרה הבייתה עמוס ב-600 תמונות, בחלה חמה ובלאב לואוף טרי נשארתי עם הדמות של זהר בבית הקפה, עם השיחה הנעימה, עם הרוגע המדבק שלה, ועם האנושיות ששפעה ממנה. נשארתי גם עם המחשבות על האינטראקציות שבחיי ועל הטכנולוגיה שמולכת על רובן.

Zucker together 10

האייפון רוטט ממסרון ומתחילה חגיגה של טקסטים כי זה שרשור קבוצתי. באותו הזמן מגיעה הודעה בפייסבוק מחבר שמזמן לא דיברתי איתו… מישהו אחר עולה מולי בג'י טוק והסקייפ מודיע לי מי און ליין. בשעה האחרונה קיבלתי 10 אי מיילים ל-4 תיבות שונות. האיי פד שזה עתה קיבלתי מצפצף בקול לא מוכר, כנראה אתר ההכרויות החדש שנרשמתי אליו. האינסטגרם שולח לבבות ועוד קורא אהוב השקיע מזמנו וכתב תגובה בבלוג (אני כל כך אוהב תגובות!). ואני בכלל מדבר בטלפון עם ההורים. גירוי תמידי. או בעצם, הסיכוי לגירוי תמידי. המוח מתמכר לחפש אותו כל הזמן וכשהוא לא קורה באופן ספונטני, דוחף אותי לייצר אותו באופן עצמאי או לפחות ללחוץ על כפתור האייפון בתקווה שבמקרה פספסתי משהו.

Blueberry (6 of 6)-20140406

הטכנולוגיה עושה בשבילי המון. פייסבוק איפשר לי להתחבר עם אנשים שאחרת לא הייתי מגיע אליהם בניו יורק והחיש את הקליטה שלי בעיר. הבלוג שינה את החיים שלי. אתרי היכרויות אינטרנטיים, שיש להם מקום חשוב בקהילה הגאה, הכירו לי בני זוג שאחרת לעולם לא הייתי פוגש. בכל רגע נתון אני יכול לתקשר באלף דרכים עם האהובים שלי בארץ בחינם. זה די מדהים…

Zucker together 7

מה בכלל אנשים היו עושים לפני שהייתה את כל הטכונולוגיה הזאת? אהה, הם אשכרה היו מדברים אחד עם השני בטלפון ופנים אל פנים ויוצאים מהבית. מעניין… לחרדן חברתי בפוטנציה שכמוני מאוד נעים להסתתר מאחורי מסך כדי לתקשר. מהנוחות של הבית אפשר לשקול מה לכתוב, למחוק תגובות, להפגין קצת יותר אומץ, להיות מוגן. מצד שני, איזה מוזר זה ללכת ברחוב ולא לדעת את הכיוון ולהתייעץ עם מכשיר במקום עם אדם. או לשבת במסעדה עם חברים ושכולם לוטשים עינים ב…פלאפון שלהם (שמועות אומרות שבסיליקון ואלי כולם שמים את הפלאפונים שלהם בערימה והראשון שמרים את המכשיר שלו משלם על הארוחה), או ללכת לגיי באר השכונתי ולראות שכולם עסוקים בלהסתכל מי חתיך וקרוב… באפליקציות תלויות מרחק בפלאפון. חלאס, חברה, כולם פה הומואים. באמת. תרימו את העיניים לשנייה, אולי גם תכירו מישהו.

Zucker Together 3

ולפעמים יש שקט. האייפון נדם, הפייסבוק מת, כולם אפורים בג'י צ'ט ואני נשאר עם עצמי. עצמי הוא חבְרה מאוד טובה, אל תבינו לא נכון, אבל אותו עצמי גם התרגל לגירויים טכנולוגיים בלתי פוסקים, לתחושת השווא, האמתלה שאפשר לא להיות לבד אף פעם. דור של לא-לבדים, של חברים בלהקות-וירטואליות, קהילות-מדומיינות. תמיד ידעתי להיות לבד היטב. התגאתי ביכולת הזו, בנוחות שלי עם עצמי. היום אני רואה שהאייפון, המחשב, האייפד קצת שיבשו לי אותה. אני מסמן לעצמי את הרצון והצורך למצוא לפעמים את הלבד שלי מחדש ומבין שהם קשורים בלרופף את הקשר בין המוח, האצבע והטכונולוגיה.

Blueberry (2 of 6)-20140406צוקר הוא חוויה אנושית קודם כל. הוא לא רשת ואי אפשר להיות בו אנונימי. האינטראקציה מתחייבת. נעים לשבת, טעים לאכול, מרגיע לספוג את האווירה. זהר שהיא בכלל שפית בהכשרתה ולא אופה, היא גם אמא לשלושה ילדים. צוקר פתוח שנתיים וחצי ויצר סביבו בזמן הזה קהילה אוהבת ומעריכה של לקוחות קבועים. המאפים ישראלים במהותם ולא עברו אקלום לטעם האמריקאי, תודה לאל (וכל מי שמספר לכם שמומופוקו מילק באר זה ה-מקום ממש לא יודע על מה הוא מדבר) אני ממליץ בחום לכל מי שמבקר בעיר ומסתובב באזור להיכנס למנה של אספרסו ואנושיות לצד המאפה.

Blueberry (5 of 6)-20140406

לאב לואוף, קיבל את שמו כשזהר הביאה אותו איתה לטיול רגלי כתחליף לחטיפי אנרגיה שהיא לא אוהבת. הקבוצה התלהבה ונתנה לו את השם המתקתק. בין ביסקוטי לחטיף אנרגיה, הפרוסות הדקיקות נהדרות. הצלחתי להצדיק את האכילה שלהן בכל שעות היממה. בבוקר עם הקפה, בצהריים כדי להרים את המורל בעבודה, ובערב לפני ההליכה לחדר הכושר.

Zucker (58 of 132)-20140406

המתכון בסך הכל גמיש ומאוד פשוט להכנה. החלק הכי מסובך הוא החיתוך.

לאב לואוף – מספיק לשתי תבניות קטנות של לואוף, או תבנית אחת גדולה.

מה תצטרכו?

300 גרם פירות יבשים שאתם אוהבים ללא חרצנים. אנחנו השתמשנו בתמרים, דבלים ומשמשים מיובשים.
300 גרם אגוזים ללא קליפה, שוב לבחירתכם. אנחנו השתמשנו בלוז, שקדים ואגוזי מלך. פקאנים ופיסטוקים מככבים אצל זהר כשהיא מכינה את הלאב לואוף בבית.
2 ביצים
3/4 כוס קמח לבן או קמח כוסמת (לא כוסמין!) לגרסה ללא גלוטן
1/2 כוס סוכר לבן 

Zucker (29 of 132)-20140406

מערבבים את הקמח, הביצים והסוכר.

Zucker (18 of 132)-20140406

מערבבים פנימה את הפירות היבשים.

Zucker (38 of 132)-20140406

מניחים חתיכת נייר אפייה בתוך התבנית ומשמנים מעט כדי להקל על ההוצאה.

Zucker (49 of 132)-20140406

מחלקים שווה בשווה את הבלילה בין התבניות ומשטחים.

Zucker (50 of 132)-20140406

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ואופים כ-45 דקות. אם אתם עושים תבנית אחת גדולה, ייתכן שתצטרכו להאריך את זמן האפייה. אחרי 20 דקות מסובבים את התבניות בתוך התנור כך שמה שהיה קדימה יהפוך להיות אחורה ולהיפך.

Zucker (115 of 132)-20140406

הלואוף משחים והופך להיות קפיצי ויציב למגע.

Zucker Together 11

מוציאים ומקררים. הכי טוב לפרוס אותו יום אחרי, אבל אם אי אפשר להתאפק מחכים כמה שעות עד לקירור מוחלט והתייצבות.

חשוב לחתוך לפרוסות דקות וכאן הקושי הגדול ביותר במתכון. צריך סכין משוננת טובה. כשזהר חותכת זה נראה פשוט. לי לקחו כמה נסיונות. ההבנה שלי היא שצריך לנסר את החתיכות בלי להפעיל יותר מידי לחץ. כלומר לתת לסכין לעשות את העבודה ולא למשקל של היד.

Zucker (65 of 132)-20140406זהו. מחזיק מלא זמן בקופסא אטומה אם מצליחים להתאפק.

Zucker (81 of 132)-20140406

אוכלים פרוסות דקיקות של לאב לואוף, מנהלים שיחה פנים אל פנים, מרחיקים את הטכנולוגיה לרגע או שניים.

Zucker (93 of 132)-20140406

נב – כתבתי מניפסט שלם על אי אכילת סוכר לפני כמה פוסטים ומאז פרסמתי שלושה מתכונים מתוקים. סכר הסוכר נפרץ. אז אני מודע לחוסר היושרה וגם חי איתו בשלום. בקרוב נשוב לתלם המלוחים.

אפשר למצוא את צוקר כאן: 

Zucker

433 .E 9th St
New York, NY 10009
(יעזור לי אלוהי הוורדפרס, לא מצליח בשום אופן לשים את ה-433 לפני שם הרחוב, שם הוא אמור להיות)
ועוד נב אחד קטן לסיום – הקשר היחיד שלי לזהר הוא שאני מאוד אוהב את בית הקפה שלה, אז ביקשתי ממנה להכניס אותי למאפיה שלה ולתת לנו מתכון והיא הסכימה. לפני כן לא הכרנו. אז רק רציתי שתדעו, כי לא רק התוצר חשוב אלא גם המניע.

52 תגובות על “שתי הוראות-קבע / דוד אבידן – לאב לואוף, ככר של פירות יבשים ואגוזים מבית הקפה צוקר

  1. anatlevin12 הגיב:

    בית קפה מקסים. וגם הפוסט הזה.

  2. איילה הגיב:

    זו "עוגת טו בשבט" הקבועה שלי, לפעמים מחליפה את הסוכר בסוכר חום ומשתמשת בקמח מלא, ואין מצב שזה מחזיק הרבה זמן פשוט כי מחסלים את זה…

  3. efraty הגיב:

    כמה הפוסטים שלך יפים ואיזה כיף לקרוא אותך
    א.

  4. הדר הגיב:

    אתה מקסים!

  5. adileshem הגיב:

    אמא שלי נהגה לקרוא למתכון הזה "עוגת אינפוזיה", ולמרות השם הרפואי, תמיד אהבתי לאכול 🙂
    תוהה אם אפשר בכל זאת מקמח כוסמין… (מנסה להימנע מקמח לבן בבית).

    • מסתבר שזו עוגה שהרבה אמהות מכינות או נהגו להכין. אמא שלי מעולם לא הכינה אותה. אני מתאר לעצמי שאפשר קמח כוסמין או מלא במקום. אולי עם כוסמין זה יצא יותר רך קצת. לא בטוח. אם את מנסה אנא דווחי לנו.

  6. דן הגיב:

    נפלא ומקסים. כמו תמיד אצלך.
    ואמא שלי מוסיפה למתכון הזה כף תרכיז לימון ממותק וגם 1-2 כפות ברנדי…
    אגב – זו גם בקלות עוגה לפסח, את הקמח מחליף קמח מצה. (הולך מצויין בסוף הסדר עם כוס קפה)

  7. מיכל הגיב:

    יובל, איזה פוסט מקסים, מעורר מחשבה והשראה.

  8. לירון הגיב:

    התמונות מדהימות!!!

  9. נדיה הגיב:

    תיארת את זוהר ואת צוקר כל כך טוב (ואני אפסיק כאן כי היא לא אוהבת יותר מדי טררם), טוב לדעת שגם אתם מכירים, כי זה יופי שדברים (ואנשים) טובים מתחברים.

  10. עלמה הגיב:

    זה נראה מדהים. אני אכין לליל הסדר שלנו, אגב, מתכון לא מתוק, בעיקר כי לקחתי את המניפסט שלך על סוכר מאוד מאוד ברצינות!

  11. כתבת כל כך יפה על זוהר שזה מרגיש כאילו אני מכירה אותה. הלאב לואוף הזה בטוח יוצא נהדר.

  12. נועם הגיב:

    איזה יופי! שמעתי על zucker מאז שסמיטן פרסמה עליה משהו בבלוג שלה לפני כמה שנים.
    העוגה הזו ממש מזכירה את כל עוגות הט"ו בשבט למיניהן.. כולל ההנחיות לפרוס דק דק דק.

    חוץ מהפרט הקטן שלעתים ["קהילה מדומיינת?"] היו לי פלאשבקים מבעיתים לשיעורים ארוכים במדעי החברה, מאוד נהניתי מהכתיבה בפוסט הזה. ובעצם, דווקא אותה פסקה של קהילה מדומיינת הכי נועמת לי.
    כיף.

  13. אנה הגיב:

    איך קמח כוסמת משנה את המתכון? הזמן בתנור? הטעם?

  14. תמר הגיב:

    הפוסט המהמם עורר בי אובססיה לשיר של אבידן. אני לא מצליחה למצוא את הגרסא המלאה 😦
    כל טיפ יתקבל בברכה!!
    ותודה 🙂

  15. אנג׳ליקה הגיב:

    פשוט מרגש. אני בטוחה שבן אדם שיכול ומוכן להפתח ככה ולהיות רגיש בפוסטים. זה בטוח בן אדם חברותי וחברתי גם במציאות, אז אל חשש הטכנולוגיה לא שיבשה אותך.

  16. יסמין הגיב:

    וואו, מקסים. הכתיבה ממגנטת והתמונות מהממות. תודה 🙂

  17. haya51 הגיב:

    נהדר , תמיד כיף להיות כאן . אוטוטו אני בניו יורק ,אני שמחה על הכתובת הזו .
    תודה

  18. מיכל הגיב:

    השיר הזה הוא משהו. מרגש. וגם אתה. מקסים.

  19. Sharon הגיב:

    זה ללא ספק אחד הפוסטים הכי יפים שקראתי.

  20. הממםם… כמעט וגרם לי לרצות ולאפות בעצמי. אפשר לתרגם את שם העוגה לעברית, ולקבל "ככר אהבה" – פחות מתנגן, אבל עדיין נעים

  21. beakerpet הגיב:

    נשמע ונראה כה מושלם שהייתי חייבת לנסות לטבען.. אז הכנתי עם קמח, סוכר ותחליף ביצה (שמתי 30 גר' תחליף שהוא אבקה עם 90 גר' מים, זה לפי היחס המקובל). הכל נראה קצת יבש מיד ואח"כ בצקי מידי ובתמונות נראה דביקי, אז הוספתי קצת מים (עוד 20 גר', זה היה שלב הבצק הנעים) ו-50 גר' רסק תפ"ע (כי חששתי להוסיף עוד מים בלי שום דבר ש"יחזיק"). כרגע בתנור בתניות סיליקון (תבנית אינגליש אחת עד חצי גובה ושתי תבניות מלבניות קטות). אני אדווח =)
    מאד שמחה שהמניפסט בצד והמתכונים המתוקים פה. אגב, אני בעירך בעוד כשבועיים. יש לטבעונים מה לעשות בצוקר? (כי לבוא להסתכל על ויטרינה מהפנטת ושאי אפשר יהיה לאכול כלום זה גדול עליי).

    • beakerpet הגיב:

      חזרתי לדווח. יצא יציב וטעים להפליא. בחלקים מה"ככר" בהם הפרי אצלי בקצה (כלומר לא מוקף בצק) קשה יותר לחתוך פרוסות מושלמות, אבל זה לא פוגם. ועוד הערה, הייתי בטוחה שזה יצא הרבה יותר מתוק והתלבטתי האם להפחית קצת מהסוכר ולא (לשני החלקים). איזה כיף!
      תודה רבה לך וכמובן לזהר שנתנה לנו את המתכון שלה בדרך כה נפלאה.

    • תגובתה של זהר לשאלתך:" לא 😦 "

  22. […] מזמן, ראיתי את הפוסט הזה, בשירה אכילה ורציתי לנסות את המתכון. בגלל שהוא כל כך […]

  23. פני הגיב:

    איזה פוסט נהדר

  24. טליה הגיב:

    בכל פעם שאני קוראת את הפוסטים שלך אני מתאהבת מחדש!

  25. אור הגיב:

    הבלוג שלך פתוח לי כבר כמה ימים בדפדפן ועם כל קפה של בוקר ותה של ערב אני מדפדפת בו בהרבה הנאה. בדרך כלל אני לא חושבת לכתוב תגובה אבל כתבת פה כמה אתה אוהב תגובות אז החלטתי להעניק עוד צפצוף לאייפד.
    הבלוג יפהפה והמתכונים מגניבים לאללה, באמת כיף.
    (דרך אגב – שים באתר ההכרויות לינק לבלוג והתוצאות מובטחות).

  26. […] דבש בננות שכותב אותו עומר המוכשר בן ה-13 (!)  יחד עם הפוסט המצויין של יובל על הטכנולוגיה שהשתלטה עלינו (ואני מכורה כבדה) התחלתי […]

כתיבת תגובה