הנחל שר לאבן / לאה גולדברג – ג'ינג'ר אייל ביתי סוגר מעגל

Ginger Beer JPEG (27 of 27)-20140518

Fullscreen capture 18052014 145420.bmp

(מתוך לאה גולדברג שירים ב', ע"מ 11, ספרית פועלים)

שקט, דממה, הס, דומיה.

lemons

אני מביט באגם מעל סלע.

Ginger Beer JPEG (3 of 27)-20140518

רוח נושבת- מחשקת את המים על האבנים הפזורות מסביב. היא מלטפת את פני – מסרקת את האגם; גלים גלים נעים לכיווני. עננים מחביאים ומגלים את השמש לסירוגין, מאירים ומצלים את פני. דמעות מתוקות של גשם עדין מלחלחות לי את הפנים. כל טיפה תזכורת מנחמת לצער והיופי בעולם. כל עונות השנה חולפות מול עיני, או אולי זה פשוט מה שקוראים לו אביב.

Ginger Beer JPEG (9 of 27)-20140518

שני אווזים מנמיכים עוף ובמפגש עם המים מתיזים לכל עבר. האגם מפנה להם מקום, נכנע להם לרגע מופתע אחד ובולע אותם אל תוך השגרה המימית העקשנית שלו. אם הייתי מפספס את שניית הנחיתה הייתי עלול לחשוב שהיו שם מאז ומתמיד.

Ginger Beer JPEG (5 of 27)-20140518

האוויר קריר ומרענן, צמרות העצים נעות בהתאמה מרגיעה, עלים ותיקים כבר מזמן פינו את מקומם על הענפים שמתכסים שוב בניצנים חדשים של אביב. הם ממתינים לתורם להיטמע בחזרה אל תוך הקרקע המוכרת להם היטב מהמחזורים הקודמים, מקבלים את ההתפרקות הבלתי נמנעת שלהם בהשלמה, מתוך ידיעה שגרסה מחודשת שלהם עוד תשוב ללבלב בעונה הבאה אחרי מנוחה באדמה.

Ginger Beer JPEG (11 of 27)-20140518אני פורש את הידיים לצדדים אצבעות מתוחות, מתמסר לרגע, מרגיש את משקל הגוף שלי נע מהעקבים לאצבעות הרגליים, את המסה שלי נכנעת לכוח הכבידה. אני משחרר את עצמי לתוך המים הצוננים, מגיח מתוכם אחרי מספר שניות והריאות, שהתכווצו מהלם הקור, מתרחבות בעוצמה, מתמלאות אוויר חדש.

Ginger Beer JPEG (20 of 27)-20140518

לכמה רגעים אני הוא אני ורק אני. בלי טכנולוגיה, נקי מהסחות, נטול מטענים. פשוט, כמו ביום בו נולדתי. בדיוק לפני 32 שנה.

Ginger Beer JPEG (17 of 27)-20140518

 


ג'ינג'ר אייל ביתי – אותו אחד ששתיתי ביום ההולדת שלי לפני 3 שנים, וכתבתי עליו בפוסט הראשון של הבלוג (כמה דברים השתנו מאז!). סוגר מעגל עם עצמי ועם קוראים שביקשו מתכון מדויק. ללא ספק משקה מנצח לימים חמים מנשוא של קיץ ולילותיו הנעימים עד כאב.

Ginger Beer

תצטרכו:

  •  400-500 גרם ג'ינג'ר טרי
  • 2 כוסות סוכר לבן או חום – הלבן עושה צבע קצת יותר סימפטי לתרכיז, החום קצת יותר טעים.
  • 5 כוסות מים
  • פלפל חריף אחד אם רוצים – אני אוהב את המשקה הזה חריף
  • קליפה מלימון אחד או שילוב של ליים ולימון

Ginger Beer JPEG (14 of 27)-20140518

מקלפים את הג'ינג'ר. מגררים על פומפיה גסה או במעבד מזון עם דיסקית גירור. שמים את כל הרכיבים בסיר ומביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים כשעה עם מכסה פתוח למחצה, מערבבים מידי פעם. מסננים, סוחטים את הג'ינג'ר. מאכסנים במקרר בכלי אטום. כשרוצים משקה מרענן מערבבים כמה כפות תרכיז ג'ינג'ר עם סודה ומיץ לימון. אם מספיק מאוחר ביום (וכבר חמש אחר הצהריים איפשהו בעולם…), אפשר להוסיף שוט של וודקה. ואם יש לכם קוניאק או ויסקי, גם הם ישתלבו טוב.

Ginger Beer JPEG (24 of 27)-20140518

שותים משקה ג'ינג'ר מרענן, סוגרים מעגלים ופותחים חדשים.

Ginger Beer JPEG (26 of 27)-20140518

 

 

 

24 תגובות על “הנחל שר לאבן / לאה גולדברג – ג'ינג'ר אייל ביתי סוגר מעגל

  1. אורלי הגיב:

    קסם בשיעור שערורייתי
    [אתה הגבר היחיד בתבל שמסוגל להעלות פוסט כאשר כל שאר הכברים מתאבדים על המרקע. אתה עוצר נשימה

  2. ימה הגיב:

    כלכך הרבה וואו:
    לכבוד סגירת המעגל, לכבוד יומההולדת, לכבוד זה שתמיד כיף לקרוא אותך והרבה לכבוד הצילומים. בחיי- אתה אמן!

  3. דן הגיב:

    הפוסט הזה מתעלה לדרגות חדשות.

    יפה וצלול. עדין כאויר הבוקר… איחולים ליום הולדתך, ולימי חולין.

  4. anatlevin12 הגיב:

    מקסים. הטקסט. הצילומים. השיר. היום. ההולדת. מזל טוב!

  5. יעל הגיב:

    עונג צרוף ותודה בעד המתכון!

  6. יותם הגיב:

    שלושים ושתיים פעם יצאתי אל חיי
    ובכל פעם מכאיב פחות לאמי,
    פחות לאחרים,
    יותר לעצמי.

    שלושים ושתיים פעם אני לובש את העולם
    וטרם הותאם לי.
    הוא מעיק עליי,
    שלא כמעיל, שצורתו עכשיו צורת גופי
    והוא נוח
    ויתבלה.

    שלושים ושתיים פעם עברתי על החשבון
    בלי למצוא את הטעות,
    התחלתי את הסיפור
    ולא נתנו לי לסיימו.

    שלושים ושתיים שנה אני נושא עמי תכונות אבי
    ואת רובן השרתי לאורך הדרך,
    כדי להקל מעליי את המשא.
    ובפי עשבים. ואני תוהה,
    והקורה בין עיניי, שלא אוכל אותה ליטול
    החלה לפרוח באביבים עם אילנות.
    ומעשיי מתמעטים

    הלוך והתמעט. אבל
    הפירושים גדלו סביבם, כמו
    שהתלמוד נעשה קשה
    מצטמצם בדף,
    ורש"י ותוספות
    סוגרים עליו מכל צד.

    עכשיו, אחר שלושים ושתיים פעם,
    אני עדיין משל
    בלי סיכויים להיות נמשל.
    ועומד בלי הסוואה מול עיני אויב
    ומפות מיושנות בידי
    בהתנגדות הגוברת ובין מגדלים,
    ולבדי, בלי המלצות,
    במדבר הגדול.

    ("ליום הולדתי", יהודה עמיחי, שירים 1962-1948)

    תמשיך לכתוב כל כך יפה. מזל טוב!

  7. מרהיב וקסום ומהפנט. כשחוזרים אחורה לפוסט הראשון רואים כמה שלוש השנים הללו היו משמעותיות עבורך. יום הולדת שמח!

  8. מור הגיב:

    סליחה על חוסר המקוריות וההעתקה הבוטה מהמגיבים הקודמים, אבל הכי וואו.
    והכי מזל טוב.

  9. הדר הגיב:

    אחד המשקאות האהובים עליי!

  10. tami הגיב:

    מזל טוב!

  11. Dhyan הגיב:

    מזל טוב
    נראה נהדר
    ותיכף ייכנס לסיר

  12. הילה הגיב:

    נפלא ומזל טוב!

  13. ptitim הגיב:

    יובל, אני מהופנט מהצילומים שלך, בעיקר בשני הפוסטים האחרונים. מצאת לעצמך שפה וגם טכניקה שאפשר רק לקנא בא.

  14. Avish הגיב:

    בפוסט הראשון הראשון יש את העניין של להוסיף חצי מהקליפות והפלפל רק אחרי הבישול, וגם להחזיק במקרר 24-48 שעות לפני הסינון. כאן לא הזכרת את זה בכלל. זה בגלל שזה עובד גם ככה?

  15. Dhyan הגיב:

    מתכון מעולה. חברים כבר הזמינו ממני צנצנות.
    מה שכן אני חושב שהוא מתאים קצת יותר לסתיו חורף מאשר אביב-קיץ.

  16. Haelsa הגיב:

    ראשית, המתכון נהדר. אני מכינה אותו היום בפעם השלישית ברצף, והוא זוכה להצלחה לא צפויה (הייתי בטוחה שאכין אותו פעם אחת, אהנה ולא אחזור עליו – משקאות זה לא משהו שאני משקיעה בו לרוב).
    שנית, בגלל שקילוף חצי קילו ג'ינג'ר זה תענוג מפוקפק, חשבתי לשתף רעיון מוצלח – השרייה של הג'ינג'ר לחצי שעה במים קרים (על מנת שלא לאבד מהטעם) מקלה משמעותית על הקילוף.

  17. נעם הגיב:

    נראה מעולה,
    שאלה כמה סירופ יצא לך?
    מתוך ניסיון כדי ליצור סירופ שנישמר לאורך זמן ללא קירור על כל כוס מים כוס סוכר.
    מה דעתך על היחס הזה ? אולי גם הכפלה של כמות הג'ינג'ר כדי לשמור על יחס הטעם.
    אני באופן כללי בסירופים את הסוכר מקרמל אחר כך ממשיך. נותן טעם יחודי וגם צבע .
    אשמח לתגובה .

  18. […] הוא פנינה של יופי ושקט פנימי וחיצוני. ביליתי שם את סופ"ש יום ההולדת שלי לפני כמה שנים, ולא הייתי יכול לעשות בחירה טובה מזו. […]

כתיבת תגובה