עשרים וארבע דלתות / גיל חובב – סחוגו המעולה של הסופר בכבודו ובעצמו

Gil Hovav (53 of 95)

Fullscreen capture 512015 112733 AM.bmp

(מתוך עשרים וארבע דלתות / גיל חובב ע"מ 66, הוצאת מודן 2015)

את הספר הראשון בטרילוגיה של גיל חובב, "מטבח משפחתי", קראתי כשהייתי בכיתה ז'. יש הרבה ספרים שאני אוהב, אבל מעטים הם אלו שהצליחו לשמר אצלי זכרון של חוויית הקריאה עצמה (ביניהם – סדרת נרניה / סי קיי לואיס, רוניה בת השודד / אסטריד לינדגרן, כביסה / סוזן אדם). את חוויית הקריאה של מטבח משפחתי אני זוכר בבירור. אני זוכר לשבת בחדר שלי ובמושב האחורי של האוטו המשפחתי ולצחוק. לצחוק מלא! בקול רם, צחוק משמח ומבריא ולהתענג על כל מילה. אני זוכר לרצות לקרוא עוד ועוד ולפחד שיגמר ולא להאמין שמישהו הצליח לכתוב משהו כל כך מצחיק. שנים שנים שנים עברו מאז ולא היה לי מושג שיצאו בנתיים עוד שני ספרים בסדרה.

At Work

והנה יום אחד אפרת סיפרה לי שגיל חובב מגיע לניו יורק לעשות מסעדת פופ-אפ. "צץ-לו" זה קטע טרנדי די חדש פה – מסעדה שעובדת 4-5 ימים בלבד ומגישה תפריט קבוע מראש. החד פעמיות הופכת את כל הסיפור למרגש במיוחד וכמו כל דבר מוגבל בכמויות בניו יורק, מצליחה למשוך קהל מרשים.

Pop Upp

ההרשמה לארוחות הייתה דרך האפליקציה מלאת האפשרויות Eatwith. גיל והשותפות שלו, עדינה וענת, הציעו ארבע ארוחות ערב ובראנץ' אחד, כולם מתובלים בהרבה חוויאג' (שנרקח אצל מומחה תבלינים מקומי במיוחד לכבוד האירוע) וסחוג. כתבתי לגיל על הזכרון החם מקריאת הספר, וגיל, שהוא בטח אחד האנשים הנחמדים שיצא לי לפגוש לאחרונה, ענה בלבביות ונעתר לבקשה שלי להצטרף לבישולי הבראנץ' וגם לסרוויס עצמו (וכמובן שככה יצא לי גם לטעום מכל האוכל הנפלא שהוא והשותפות שלו עמלו עליו). לסיום גם קיבלתי עותק של הספר השלישי בסדרה, "עשרים וארבע דלתות". מאז אני נזהר לא לסיים אותו (ויודע שעוד מעט אמא שלי תעביר לי עותק של הספר השני שעוד לא קראתי, ככה שעדיין לא הקיץ עלי הקץ!).

Gil Hovav (72 of 95)

אני יכול לכתוב בנונשלנטיות על המפגש כאילו ברור שאני כל הזמן פוגש פוד סלבס שאני מעריך מאז ומתמיד, וזה בכלל לא עניין בשבילי. אבל זאת לא תהייה האמת. התרגשתי נורא ושמחתי שזה קרה. לפני שנתיים וחצי כשהתחלתי לכתוב את הבלוג לא דמיינתי כמה מפגשים מעניינים ומשמחים הוא יספק לי. לפני שנה בטח לא הייתי מעז ליצור את הקשר. היום אני מרגיש קצת יותר בטוח להביא את הציוד שלי ואת עצמי ולצלול לתוך מפגש.

Kubane

יש לי מצלמה אחת עם עדשה אחת די צרה ובמטבח קטנצ'יק עם תאורת פלורסנט קשה זה יוצר הרבה מגבלות. אז מה? כל יום אני לומד משהו חדש על זוויות, תאורה, קומפוזיציה ועריכה. מסתבר שכשיוצאים באמת מגיעים למקומות נפלאים.

Gil Hovav (93 of 95)

מה הגישו גיל, עדינה וענת? חומוס נהדר עם פיתות, מרק בשר ומרק דג, צלחת ירוקים, קובנה, סחוג, חילבה, עגבניות מרוסקות ולקינוח עוגיות טחינה, עוגת בסבוסה, קפה לבן וג'עלה. וגם – אווירה טובה וצחוקים במטבח בלי סוף!

Kitchen Stories

המוני ניו יורק גדשו את בר היין החמוד שאירח את השמחה Vino Levantino באפר ווסט סייד, והיה מלא עד אפס מקום.

IMG_0273

כל כך יפה לראות חלומות יוצאים אל הפועל. מרגש לראות יוזמות כאלה, טראנס אטלנטיות, רב עדתיות קורות. גיל והשותפות שלו חלמו את זה ואז פשוט עשו את זה. זה עושה עלי הרבה רושם. צריך אומץ להעיז ולבצע את היוצא דופן והמיוחד. אנשים עם מעוף גורמים לי גם לרצות.

Zehug 1

ביקשתי מגיל את המתכון לסחוג שלו, שכמה ביסים ממנו השאירו בי ערגה בלתי מוסברת לעוד (וזה מאוד בלתי מוסבר כי כוסברה וכמון הם ברשימת הלא בבית ספרנו שלי). הנה הוא לפניכם:

Gil Hovav (7 of 95)

מצרכים

  • 2 צרורות כוסברה
  • 15 פלפלים ירוקים חריפים
  • ראש שום
  • כף פלפל שחור טחון
  • כף הל
  • כף מלח
  • 2 כפות כמון

Zehug 2

הוראות הכנה (מסובכות מאוד, מקווה שלא תתבלבלו): חותכים את הכוסברה חיתוך גס. מכניסים את כל החומרים למעבד המזון וטוחנים עד לקבלת משחה ירוקה מבריקה. מצנצנים ומצננים עד לשימוש.

Gil Hovav (6 of 95)

אוכלים סחוג בכפית, מסתכלים מסביב, ומחפשים מה עוד צץ-לו בלי שמנו לב…?

13 תגובות על “עשרים וארבע דלתות / גיל חובב – סחוגו המעולה של הסופר בכבודו ובעצמו

  1. עינת הגיב:

    נהניתי מכל תיאור ומילה. אין ספק שכיף להגשים חלומות. שבת שלום

  2. lifeintlat הגיב:

    איזה כיף שזכית לבשל עם גיל. הכי כיף להגשים כאלה חלומות בזכות הבלוג, ונראה שהיה גם כיף וגם טעים.

    וברוכים הבאים לצד האפל של הכוסברה. ידענו שיום אחד זה יקרה 🙂

  3. Life~Love~Food הגיב:

    איזו חוויה מקסימה, ואיזה כיף לך שאתה שם ועדיין נהנה גם מהכאן שמגיע עד אליך.
    וכוסברה וכמון- שני הפייבוריטים שלי 🙂

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    עוקבת אחריך בהנאה, מגיעה לעירך (הזמנית?) ב17.5 ל10 ימים ואשמח להפגש אתך. בא לך? שולה

  5. תמי הגיב:

    נהדר! בדיוק התלבטתי אם להזמין את הספר או לא.

  6. נדיה הגיב:

    ברגע הראשון התבאסתי שלא ידעתי על האירוע, אבל כשקראתי: "המוני ניו יורק גדשו…" הבנתי שטוב שכך 🙂

    אבל אני לגמרי חולקת איתך את החיבה לגיל חובב, וההתרגשות הבשלנית שלך מדבקת, גם אצל לא-בשלנים שכמותי – נהדר!

  7. יעל הגיב:

    איזה יופי לקרוא! גם אני קראתי רק לא מזמן את מטבח משפחתי וגעיתי מצחוק. כיף לנו! ותודה על המידע לגבי ספרי ההמשך. יעל

  8. אוי מגניב 🙂
    מכירה את עדינה המקסימה דרך חברה משותפת
    וכשראיתי את האיוונט בפייסבוק התמלאתי קנאה.
    נראה יופי של פופ אפ, מגניב לנגוס באוכל תימני באמצע ניו יורק

    • Haimon הגיב:

      שלום לפיית העוגות, שמי חיימון , אכן עדנה וגיל מקסימים, והאירוע היה מוצלח ומהנה, בהחלט לא המוני. מכל מקום בוימו לוונטינו מגישים ג'חנון אורגינל מעשה ידיו של עובדיה מברוקלין, בכל יום ראשון, כמו גם מלאווח ובחוג לפי המתכון של גיל… מנות אחרות הם בהשראת סבתי הטורקיה , מאדם דונה עליה השלום (אגב גיל ״נגנב על ספר המתכונים שלה ).

  9. tutsifrut הגיב:

    היי
    אין שמן בסחוג?

  10. עלמה הגיב:

    הל בסחוג! מדהים

  11. עלמה הגיב:

    באיזה פלפלים השתמשתם? חלופיניו?

להשאיר תגובה

